3 Hovedmåltider -1070 kcal

Her er et bud på, hvordan en morgenmad, frokost og et1072kcal aftensmåltid kan se ud. Det samlede antal kalorier er 1070 og energifordelingen ser således ud: 30% fra kulhydrat, 32% fra protein og 38% fra fedt

 

Morgenmad: Omelet med Chorizopølse og tomatsalat

1 æg, 2 bæger pasteuriserede æggehvider/3 almindelige æggehvider,en klat smør til stegning og 3-5 skiver Chorizopølse (22g)

morgenmad med rugbrød

100g tomat + 1 tsk. pesto og 1/2 skrive rugbrød.

Energifordeling: 323 kcal, 17g kulhydrat, 25g protein og 18g fedt.

Hvis man vælger kylling i stedet for Chorizopølse er det 48 kcal mindre og 5g fedt mindre.

 

Frokost: Rugbrød med hytteost & rejer samt salat med blåskimmelost.

frokost11 stk. rugbrød , 50 g hytteost 1,5% samt 70g rejer.

Salat: 50g spinat, 15g blåskimmelost, frisk estragon – ca. 5-10 stk. blade, salt og peber og en marinade af 1 tsk. olie, 1 spsk. granatæble balsamicoeddike lidt sennep og 2-3 dråber akaciehonning

Energifordeling: 307 kcal, 27g kulhydrat, 26g protein og 12g fedt. 

 

Aftensmad: Fiskefrikadeller med spidskålssalat og edemamebønner – med eller ude kartofler

Salat: 200g spidskål, 1 håndfuld spinat, 100g edemamebønner og 1 spsk. hele rugkerner. Dressing af 1 spsk. creme fraiche 5%, 2-4 cm. wasabi paste + lidt citron el. limesaft. 3 stk.

Fiskefrikadeller (150g) lavet af købt torskefars, hvori jeg har rørt 1 bæger piske æggehvide i.

Energifordeling: 440 kcal, 38g kulhydrat, 38g protein og 16g fedt.  

Energifordeling med 2 stk. kartofler (200g): 594 kcal, 72g kulhydrat og 16g fedt.

I denne dagskost mangler der et mellemmåltid og det kunne evt. bestå af nogle rå grøntsager eller et stk. knækbrød med kyllingpålæg.

 

 

 

 

 

Del dette indlæg

FÅ 7 TIPS TIL AT KOMME SUNDT

OG LETTERE IGENNEM HVERDAGEN

Tilmeld dig

mit nyhedsbrev

Scroll til toppen