Den “farlige” tid omkring kl. 15

De fleste af os kender det!! Vi har spist sundt og fornuftigt hele dagen og er egentlig godt tilfredse med os selv, men så bliver computer og alt slikklokken hen af tre og sulten begynder langsomt at melde sig. Måske har man glemt et mellemmåltid, måske tænker man, at man ikke er rigtig sulten og måske har man bare ikke rigtig “lyst” til det fornuftige.

Og så kan det blive “farligt”! For faktisk er det ofte de “små” ting der tæller rigtig meget, de ting vi ikke rigtig medtænker vores kost, som “koster” dyrt i vores daglige energiregnskab.

Tag elsempelvis de her søde små lækre Risen karameller, de er SÅ små og fylder jo INGENTING. Det kan UMULIGT tælle med i det daglige regnskab.

FORKERT! I en Risen karamel er der 44 kcal, 5,5g sukker, 1,3g fedt og 0,3g protein.….og man tager jo sjældent en enkelt.  slik og computer

En lille uskyldig Bounty bidrager med 47 kcal, 5,8 g sukker og 2,5g fedt…..for ikke at tale om en Dumle karamel, som giver 38 kcal, 4,2g sukker, 1,7g fedt og 0,8g protein.

Og de lækre Snøfler, som man ikke vil vide hvad er lavet af, bidrager med 83 kcal, 8,6g sukker, 1,6g fedt og 0,6g protein og det er ligeledes for en enkelt lille bitte uidentificerbar romkuglekage.

Det kan altså koste en del kalorier på “kontoen”, hvis man computer og grøntbegynder at se efter, hvad man har i sine kontorskuffer eller hvad kollegaerne har i deres gemmer.

Så er det altså langt bedre, at hilse sin sult velkommen og så spise noget fornuftigt. Det behøver jo ikke at være lige så sundt som det på billedet her, men det kunne være et knækbrød, en halv bolle eller noget andet i den dur. Man kan ca. spise 3 stk. bladselleri for 1 stk. risen eller 1 stk. knækbrød med pålægschokolade og en gulerod for hvad det “koster” at spise 1 stk. Snøfler.

Så vær forberedt når sulten melder sig henad eftermiddagen…..det andet kan hurtig koste en løbetur på 5 km….som man som kvinde ca. skal løbe, for at forbrænde 8 stk. Risen.

 

 

 

Del dette indlæg

FÅ 7 TIPS TIL AT KOMME SUNDT

OG LETTERE IGENNEM HVERDAGEN

Tilmeld dig

mit nyhedsbrev

Scroll til toppen